15 juni.

Igår fyllde mosters hjärta hela 4 år, vart tar tiden vägen? Stor tjejen! Vi hade med oss fyra paket, en airbrush penna med massa olika färger, pettsson och findus skrivset, lila lava lampa och ett frisyrhuvud med smink och hårprylar. Det är så kul att se det lilla ansiktet så glatt :) Gosunge!

Jag var tvungen att avbryta det glada skrivandet för att jag såg en sak på tvn som gjorde mig så sjukt förbannad och ledsen. Valpfabriker i USA, hur fan kan man vara så grym? Låta hundar sitta instängd i en bur och bli avlad på ända tills dom dör. Nej fyfan säger bara jag! Det finns mellan 100.000 och 200.000 valpar i USA s om lever i sån missär. Hundarna fryser, svälter och svettas ihjäl.. Jag tar så illa vid mig.. Hur sjuka får man vara? Dessa valpar är det som som säljs i t ex djuraffärer och på internet och har ofta genetiska sjukdomar. Allt pga några sjuka jävlar som är så pengakåta och inte tar hand om de djur de har. Tänk om man ändå kunde göra något! Men om jag inte missminner mig så är detta lagligt? Jag är glad på ett sätt att vi inte lever i ett sånt sjukt land, men tar illa vid mig som djurägare själv när man vet hur många det är som far illa.

I dessa lever hundratusentals hundar..
http://www.youtube.com/watch?v=lXHSu01dfMY&feature=related
gud så hemskt.. OBS, stötande film.



http://stoppa-djurmisshandel.se/index.php/Campaigns-Swedish/Web-animalprotector-WSPA
se denna och gör en skillnad;
http://www.youtube.com/watch?v=xc0Huy8U6tw&feature=youtu.be


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0